Blues Betyárok Band

 

Blues Barátok

 

 

Tagok

 

Szaniszló János

Pulius Tibor

Tengeri Attila

 

 

Szaniszló János

 

(English version)

 

Magyarország egyik nagyvárosában, Szegeden születtem, zenei tanulmányaim itt kezdtem,

komolyzenét tanultam, majd Oscar Peterson  zongorajátékának varázsa ejtett rabul egy életre.

 

A 30 éve muzsikáló MOLNÁR DIXIELAND alapító-vezetőjével,

Molnár Gyulával vagyok látható egy közös fotózás alkalmával;

aki első jazz együttesem, az 1965 végén alapított „ASTORIA QUARTETT” szaxofonosa volt Bodó József

dobos és Nyitrai Endre bőgős mellett. Lévén erről a legkezdetibb periódusomról nem maradt fotóm,

itt említem meg a kezdetek kezdetét: az első (nyilvános) jazzkoncertemet,

amely egyúttal jazz-pályám elindulását is jelentette 1966. február 12-én.

Akkor 17. évébe lépő gimnazista voltam.

 

Később, 1970-71-ben az akkori „Kristály” rock együttesben billentyűztem;

máshol basszusgitároztam, doboltam is. ("Hulin Jazz Trió", "Electrons" rock együttes, stb.)

 

Egy évig a jazz-tanszak hallgatója voltam Budapesten, Gonda János meghívására.

A 70-es évek elején – akárcsak 1965 ősze óta – egyidejűleg jazz és rock együttesekben játszottam.

Ezt a koncertet a kecskeméti („Chicago”-stílusú) kiváló „Tiff-Taff” együttessel rendeztük,

melynek tiszteletbeli tagja voltam, és meghívásomra jöttek el,

hogy együtt lépjenek fel triómmal az akkori szegedi Ifjúsági Házban.

Maradandóan emlékezetes volt ez a koncert; persze telt ház előtt – ami jellemző is volt ezekre az évekre!…

 

Magyarországi legsikeresebb együttesem,

a békéscsabai „6 ¦” jazz együttes szegedi fellépésén készült a fotó az egyetem JATE Klubjában.

1975 őszén kaptam meghívást ebbe az – eredetileg R&B, jazz-rock stílusú – együttesbe,

mellyel kevesebb, mint 1 év alatt országos hírnévre tettünk szert.

Egy év után minden jazz fesztiválon felléphettünk,

a zenei versenyeken pedig arany vagy ezüst díjjal végeztünk. TV-fellépés,

„Ki Mit Tud?”, Rádió-felvételek, koncertek az ország majd minden jazz klubjában…

Szinte mindent elértünk, amit ebben a műfajban,

ezekben az években el lehetett érni Magyarországon… Csupán lemezünk nem készült!…

 

1981 őszén kerültem Párizsba, találkoztam magyar zenészekkel.

'82 július végéig zongoráztam night klubokban,

majd itt megkapva a kivándorlási vízumot,

az USÁ-ba költöztem, ahol az öcsém él.

(Ő a szegedi Molnár Dixieland basszusgitárosa volt 1971 végéig, amikor is elhagyta Magyarországot.)

 

Ez a fotó egy szólózongora darabom felvételén készült a nevadai KUNR Rádió stúdiójában 1984 nyarán,

a „Just Jazz” című műsor számára. A darab 7 tételből áll,

és 1980-ban a Magyar Televízióban már közvetítették élő előadásomban.

Itt jazz-muzsikusokkal már ezt a szóló felvételt („Tribute to Jarrett”) megelőzően is készült

rádió-felvételem vezető nevadai/californiai jazz-muzsikusokkal.

Fontos volt találkozásom Janis Farley énekesnővel,

aki fiatal kora ellenére már kiváló dalszövegeket írt, amelyekhez szívesen írtam zenét,

melyeket még a nevadai kormányzó palotájában és több más helyszínen is előadtunk együttesünkkel,

mint pl. a világhírű filmgyártó MGM Grand Hoteljében is..

 

Miután elhagytam Nevadát, Los Angelesbe költöztem,

ahol egy szemeszter erejéig egy magán zenekonziba is beiratkoztam. (Jazz harmónia, komponálás, stb.)

1988 második felében kerültem fel L.A.-ből a csodás Santa Barbarába,

mely 160 km-re fekszik Északra L.A.-től, s méltán Paradise(=Paradicsom) a beceneve.

Ez a tengerparti város lett második otthonom életem során,

ahol nagyszerű emberekkel és muzsikusokkal hozott össze a sorsom.

A dél-kaliforniai Santa Barbara főutcáján is felléptünk 1989 kora őszén

az I. S.B. Nemzetközi Jazz Fesztivál többnapos eseménysorozatában az akkor már féléves „együttesemmel”,

a „S.B.Jazz Workshop” (J. Műhellyel),

mégpedig 6 alkalommal a fesztiválvonaton Los Angelestől Santa Barrbaráig,

a fesztiválra igyekvőket a külön kocsiban előre szórakoztatva; anyitóest gáláján;

3-szor utcai színpadokon, és az 1. nyitókoncerten Nagy megtiszetltetés volt,

hogy a „legtöbbet fellépő” együttes lehettünk.

Zenei pályám mindaddig legszebb időszaka volt ez Santa Barbarában,

mint ahogy hasonlóan annak idején a nevadai Renoban,

ahol rövid egy év elteltével vezető nevadai muzsikusokkal már rádióműsorunk volt.

 

1990 végi hazatérésem után nem sokkal egy régi békéscsbai barátomon keresztül

megismerkedhettem két francia muzsikussal: a szaxofonos Ch. Fabiennel és a dobos Marcel V.-vel.

Mindketten párizsiak.

Barátom közös koncert-turnét szervezett számomra és a velem érkező S. B.-i zongorista hölgyismerős

számára a két párizsi zenésszel magyarországi jazz klubokban Debrecentől Tatabányáig és a budapesti MINI Klubig,

ahol a zárókoncertje volt a turnénknak.

 

1995-ben szegedi származású zenész barátom (Fehér Lajos)

szervezésében és segítségével Honoluluba kaptam meghívást néhány hónapra,

Los Angeles és Santa Barbara érintésével,

hogy az ottani magyarok életéről és magáról Hawaii-ról tudósítsak az egyik szegedi napilap számára;

és egyben bizonyos fokú kulturális/zenei küldetésem is legyen a világ másik felén élő hazaiak között.

Jól sikerült utam lett és 8 folytatásos újságcikk tudósításom is.

Debütáló tudósítóhoz képest sok dicséretet kapott,

mely egyenként majd egy oldalas volt,fotókkal illusztrálva.

Több fellépésem is volt a hawaii magyarok között,

többek közt a világhírű építész Ybl család villájában is,

valamint kisebb zenei műhelyt is rendeztünk magyar fiataloknak.

 

Jubileumi est & Hawaii fotokiállítás és Birthday party egyben a Sajtóház klubjában

 

Március közepén hazatérve a jól sikerült több hónapos Egyesült Államokbeli utamról arra gondoltam,

hogy a nyolc megjelent újságtudósítás mellett még lenne mit megosztanom az érdeklődőkkel hawaii utamról.

Ugyanakkor eszembe jutott, hogy 1995-öt írva immáron 30 éves zenei pályafutásom.

A Délmagyarország szerkesztőségét felkeresve megszerveztünk egy hármas funkciójú nagy gálaestet:

1. Hawaii fotokiállításom; 30. Jubileumi év, mint muzsikus;

valamint ráadásként születésnapomra esett az időpont június első felében!

Mindezt a többszörös gazdag programot még tetéztük azzal,

hogy az estét a Délmagyarország lap mellett nem más,

mint a hawaii magyar konzulnő személyesen nyitotta meg,

ami egy ritka exkluzív eseménnyé emelte ezt az estet.

Belépőjegyül zenei játékom válogatása szolgált audiokazettán,

melynek még Hawaiiban készült színes borítója is volt! Dugig telt ház volt,

az ünnepelt jómagam voltam és a 2 évvel azelőtt a TV-ben már szerepelt együttesem,

az „EURO-JAZZ Quartet” volt a „házigazda” együttes. Senki nem unatkozott azon az estén.

A szervezők meglepetése és ajándéka számomra pedig az óriási szuperfinom szülinapi torta volt,

amelynek átadását – az egész esttel együtt – a Telin TV rögzítette.

 

Korabeli zenész kollégák is beszálltak az örömzenélésbe,

mint pl. a szintén 30 éves jubileumát ünneplő Molnár Gyula klarinétos/szaxofonos! Életreszóló esemény volt!

 

 

Pulius Tibor

 

12 éves korom óta,1966-tól gitározom.

Első zenekarom a gimnáziumi éveim alatt alakult és azóta napjainkig számos kecskeméti zenekarban zenéltem.

1977-ben megszereztem a „B” – kategóriát.

1978-ban az országos pop , jazz, rock – fesztiválon Győrben  a Mozaik- együttessel második helyezést értünk el.

1989-től több évadon keresztül a kecskeméti Katona József Színház zenés darabjaiban közreműködtem,

pl: Jézus Krisztus szupersztár, Don Quijote , Hair ,stb.

Jelenleg az aktív zenélés mellett gitár- oktatással és stúdiómunkákkal foglalkozom.

Három éve a Magi-Co Band-del koncertezem. Saját témákat játszunk jazz-rock műfajban.

 

 

Tengeri Attila

 

1969-ben született, Kecskeméten
1987 óta aktív zenei pályán mint ütős(dob, ritmus hangszerek)
OSZK-stúdió (Budapest)
Postás Zeneiskola  (Budapest)
1996-1998 Külföldi fellépések (Németország  Ingolstadt
1997-2004 Világjáró hajókon dolgozik együttesekkel
Jelenleg dob oktatás, kurzusok, nyári zenei táborok szervezése, vezetésével foglalkozik
Más együttesek:
Dockk
Jazz 4 Ever
Blues Barátok

Blues Betyárok Band

 

 

Főoldal / Lap tetejére